میزان اسید فولیک «ماش» به قدری بالاست که کارشناسان تغذیه توصیه می‌کنند خوردن آن نقش موثری در پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی دارد.

به گزارش بهداشت نیوز، کار‌شناس مسئول گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: دانه ماش، حاوی بسیاری از مواد مورد نیاز بدن است و در عین حال کالری کمی دارد. زودهضم بوده و از آنجا که ماده غذایی متعادلی است مصرف آن به دیابتی‌ها نیز توصیه می‌شود.

 

نقشی ادامه داد: پتاسیم ماش نیز فراوان است بنابراین مصرف آن برای مبتلایان به پرفشاری خون، توصیه می‌شود. ماش از نظر منگنز و سلنیوم که خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارند، نیز غنی است و مصرف آن موجب پیشگیری از بیماری‌های مزمن می‌شود. به علت دارا بودن ویتامین آ و د نیازهای بدن ما را تامین می‌کند و برای تقویت اعصاب و بینایی نیز مفید است.

 

وی تاکید کرد: استفاده از ماش به شکل جوانه خواص آن را چند برابر می‌کند؛ چرا که فرآیند همه مواد مغذی به‌ ویژه آهن افزایش یابد.


فرانیوز می‌شود ,مصرف ,توصیه ,توصیه می‌شود منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

جی تی ای فارسی|GTAFARSI وبسایت شخصی فروش محصولات اوریف لیم سایت جانز| مرکز دانلود فیلم راز زیبایی با اوریفلیم پری کسب درآمد از اینترنت راه حل های روانشناسی بهترین سایت