نقش معلم

معلم در دبستان پيشرو مسئول تمام افراديست که زير دست او تربيت مي شوند.در واقع رفتار معلم تاثير بسزايي بر رفتار و خلق و خوي دانش آموزان خواهد داشت.

 

همانطور که مي دانيد افراد زيادي در سيستم هاي آموزشي مشغول به کار هستند که فعاليت هايشان به طور مستقيم و غير مستقيم بر تربيت دانش آموزان تاثير مي گذارد اما در اين بين معلم نقش برجسته تري دارد.

رابطه اي که دانش آموز با معلم دارد رابطه اي باطني و معنوي است. هر دانش آموز در محيط خانواده رفتارهايي آموخته و شخصيت او تا حدودي شکل گرفته است اما هنوز شکل ثابتي ندارد و انعطاف پذير و قابل تغيير مي باشد.

 

دانش آموز پس از خانواده وارد اجتماع جديد مدرسه مي شود. او در اين اجتماع رفتار و عادات خود را مورد بازنگري قرار داده و شخصيت خود را تکميل و تثبيت خواهد کرد.

 

نقش معلم در تربيت دانش آموزان

 

نقش معلمان در آموزش و پرورش چيست؟

معلمان نقش مهمي در آموزش و همچنين زندگي دانش آموزان دارند. شخصي با بينش ، تجربه و تحصيلات مناسب مي تواند وارد حرفه معلمي شود. شغل تدريس بيشتر از يک شغل ساده يک مسئوليت است. در رشد و سعادت ملت تأثير دارد. معلم امروز نسبت به گذشته کاملاً متنوع است

 

آيا معلمان الگوي خوبي براي دانش آموزان خود هستند؟

بيشتر معلمان تلاش مي کنند تا نه تنها با حفظ حرفه اي بودن در کلاس ، بلکه با تشويق رفتارهاي مثبت مشابه توسط دانش آموزان ، الگوي خوبي براي دانش آموزان خود باشند. دانش آموزي که علاقه مند به آينده شغلي تدريس است ، ممکن است معلم کلاس خود را يک مربي عالي بداند.

 

نقش يک معلم کلاس منظم چيست؟

نقشهاي اصلي معلم کلاس منظم ، برنامه ريزي ، هماهنگي ، برنامه ريزي و ارزيابي نتايج برنامه درسي و درسي در يک محيط کلاس امن و مثبت براي همه دانش آموزان ، از جمله معلولان است.

 

نقش يک معلم در جامعه چيست؟

نقش معلم در زندگي ، کلاس و جامعه دانشجويان. معلمان نقش مهمي در آموزش و همچنين زندگي دانش آموزان دارند. شخصي با بينش ، تجربه و تحصيلات مناسب مي تواند وارد حرفه معلمي شود. شغل تدريس بيشتر از يک شغل ساده يک مسئوليت است.

 

کارمندان عمومي مانند معلمان ، آتش نشانان و افسران پليس ستون فقرات جامعه هستند. معلمان نقش حياتي در زندگي دانش آموزان دارند. فراتر از آموزش ، معلمان نقش هاي زيادي را در کلاس ايفا مي کنند. معلمان مي توانند لحن کلاس هاي خود را تعيين کنند ، يک فضاي يادگيري مثبت ايجاد مي کنند ، دانش آموزان را راهنمايي و پرورش مي دهند ، الگوي قوي مي شوند و گوش مي دهند و به دنبال نشانه هاي دردسر مي گردند.

 

آموزش دانش

يکي از رايج ترين نقشي که معلم در کلاس بازي مي کند ، آموزش اطلاعات به کودکان است. به معلمان برنامه درسي داده مي شود که بايد دنبال کنند و مطابق با دستورالعمل هاي ايالتي است و اغلب با آزمون هاي استاندارد اختصاص داده شده مطابقت دارد. اين برنامه درسي توسط معلم تضمين مي شود که دانش مناسب در طول سال به دانش آموزان آموزش داده مي شود. معلمان فراتر از کتابهاي درسي از بسياري جهات از جمله سخنراني ، فعاليتهاي گروهي کوچک ، يادگيري مبتني بر پروژه ، آزمايشهاي آزمايشگاهي و فعاليتهاي يادگيري عملي ، به بسياري از موارد آموزش مي دهند.

 

ايجاد محيط کلاس

معلمان همچنين با پشتيباني از يک فضاي مثبت يا منفي ، در کلاس مربوط به محيط يادگيري نقش مهمي دارند. دانش آموزان اغلب از اقدامات معلم خود الگو مي گيرند. اگر معلمي محيط آرام و شاد کلاس را ارائه دهد ، دانش آموزان بيشتر آرام و شاد هستند. اگر دانش آموزان احساس کنند معلم عصباني است ، ممکن است دانش آموزان واکنش منفي نشان دهند که منجر به ايجاد يک فضاي آموزشي خصمانه شود که مي تواند يادگيري را مختل کند. در نهايت معلمان مسئول رفتارهاي اجتماعي در کلاس هاي درس خود هستند. اين رفتار اغلب بازتابي از عملکردهاي معلم و محيط کلاس است.

 

در حالي که معلم براي ايجاد يک فضاي مثبت و دلگرم کننده کار مي کند ، عوامل ديگري نيز بايد در نظر گرفته شود از جمله مديريت در محل ، رفتارهاي دانش آموزان ، خوشه بندي دانش آموزان و تأثيرات بيروني منطقه. معلمان همچنين در زندگي شخصي خود شرايط تخفيف دارند که ممکن است کلاس آنها را تحت تأثير قرار دهد حتي اگر سعي کنند حرفه اي بمانند.

 

مدل سازي نقش

دانش آموزان در طول سال تحصيلي وقت زيادي را با معلمان خود مي گذرانند. معلمان به طور معمول بسيار مورد احترام جامعه هستند و حتي به طور ناخواسته به الگويي براي دانش آموزان و والدين تبديل مي شوند. بيشتر معلمان تلاش مي کنند تا نه تنها با حفظ حرفه اي بودن در کلاس ، بلکه با تشويق رفتارهاي مثبت مشابه توسط دانش آموزان ، الگوي خوبي براي دانش آموزان خود باشند. دانش آموزي که علاقه مند به آينده شغلي تدريس است ، ممکن است معلم کلاس خود را يک مربي عالي بداند.

 

راهنمايي

مربيگري نقش ديگري است که توسط معلمان بر عهده گرفته شده است. مانند الگوپذيري ، راهنمايي به عنوان تعامل بين معلم و دانش آموز ، مي تواند تأثيرات مثبت يا منفي داشته باشد. مربيگري به روشي گفته مي شود که معلم دانش آموزان را تشويق مي کند تا در بهترين حالت ممکن تلاش کنند. اين همچنين شامل تشويق دانش آموزان براي لذت بردن از يادگيري است. بخشي از راهنمايي شامل گوش دادن به دانش آموزان است. با اختصاص وقت براي گوش دادن به صحبت هاي دانش آموزان ، معلمان به دانشجويان احساس مالکيت در کلاس و کمک هاي شخصي خود را مي دهند. اين به اعتماد به نفس آنها کمک مي کند و به آنها کمک مي کند تا موفق شوند. راهنمايي روشي است که يک معلم مي تواند دانش آموزان را به تلاش براي برتري در کلاس و آينده ترغيب کند.


دبستان غیر دولتی پیشرو دانش ,آموزان ,معلم ,معلمان ,کلاس ,آموزش ,دانش آموزان ,معلم کلاس ,دانش آموز ,براي دانش ,برنامه درسي ,دانش آموزان دارند منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

بهترین سایت mediate کتابخانه عمومی شهید حقیقی گرمدره 09196638253 | فلزیاب برتر Noxe پرسش مهر برلیان یاقوتی مقدم موج استیکر